Poděkování vedení Základní školy ve Velkých Pavlovicích

Datum: 
Pondělí, 16. Červen 2014 - 9:10

Můj syn  je žákem  prvního ročníku místní základní školy, a i přes to, že má závažnou poruchu učení, dostal od jejího vedení šanci  nastoupit školní docházku se svými kamarády a vrstevníky a zvládat učivo v běžné třídě s pomocí asistenta pedagoga.  

Protože jsem v úzkém styku s mnoha dalšími maminkami těchto dětí, a tím pádem mám možnost srovnání přístupu i v jiných školách, chtěla bych takto veřejně poděkovat vedení školy za jeho velmi vstřícný a skvělý přístup k synovi a vlastně i k nám rodičům.

Není rozhodně pravidlem, že škola poskytne tak velkou a komplexní  podporu pro dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Velice oceňuji, že naše spolupráce se základní školou začala už v předškolním zařízení, kde odpovědné pracovnice školy, ještě před jeho nástupem školní docházky, průběžně  sledovaly a vyhodnocovaly synův vývoj a předškolní dovednosti. Tím mohly předem určit  jakou podporu pro zvládnutí  běžné třídy bude syn potřebovat  a umožnili nám tak, že nástup do první třídy byl pro něj (i pro nás rodiče) lehký a bezproblémový.

Opravdu velice oceňuji, jak  citlivě přistoupil pan ředitel k výběru pedagoga i asistenta pedagoga a chci také poděkovat,  že oběma poskytl maximální podporu a umožnil jim další vzdělávání a rozšiřování vědomostí a přístupů k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.

Jsem přesvědčena, že právě tyto postoje a  přístupy vedení školy  a samozřejmě i paní učitelky a asistentky se velmi příznivě projevují na dobrých (pro mě úžasných a  pro jeho odborné lékaře příjemně udivujících ) výsledcích mého syna!!!

Využila jsem možnosti, navštívit v rámci „akce otevřených dveří školy“ vyučování a sledovat jeho průběh. Sama za sebe jsem byla opravdu nadšená interaktivním způsobem výuky, kreativitou a vitalitou paní učitelky, která svým aktivním přístupem a přirozenou autoritou dokázala děti zaujmout. Nenásilně rozvíjela  jejich schopnosti, bez problémů udržela po celou vyučovací dobu jejich pozornost a naprosto přirozeně spolupracovala s paní asistentkou, která je pro syna naprosto nepostradatelná.

Já jsem po dvou vyučovacích hodinách  upřímně žasla a rozhodně před ní hluboce smekám….

Pro mého syna je Paní učitelka  – a to velké „P“ tam rozhodně patří i za nás rodiče (a věřím, že určitě nejsme jediní…) něco jako obdivovaný hrdina…. ale s „pevnou  rukou“ a někdy i „silným hlasem“, který dokáže radit a pomáhat, chválit, ale i rázně zavelet, když to situace vyžaduje….

Nápaditost a kreativita s jakou vede vyučování i aktivní přístup k novým-alternativním  metodám výuky jsou nejen pro mého syna velkým přínosem.

Je také moc pěkné sledovat s jakou empatií  přistupuje paní učitelka nejen k našemu synovi, ale ke všem dětem  a jejich problémům…. a jsem přesvědčená, že právě  nepopiratelná kvalita její pedagogické práce a práce paní pedagogické asistentky se jasně ukazují na výsledcích mého syna.

Jsem opravdu  vděčná, že můj syn i my rodiče jsme měli to štěstí, že vedení místní školy je velmi vstřícné a otevřené moderním i netradičním možnostem výuky a za pozitivní a aktivní  přístup k dětem se speciálními  vzdělávacími potřebami . Velice také oceňuji,  jak kvalitní  pedagogický tým si dokázal pan ředitel na této škole vybudovat,  a tím velmi výrazně přispět k dobrému vzdělávání dětí a  prestiži školy, protože sama mám osvědčené, že i v přístupu k dětem se nejvíce potvrzuje známé pořekadlo,že  „všechno je o lidech“!

M.Lovečková