PROJEKTOVÝ DEN VE TŘÍDĚ 4. B

Datum: 
Středa, 2. Říjen 2013 - 10:40

Ve čtvrtek 26. 9. 2013   jsme uspořádali  projektový den věnovaný rozvíjení přírodovědné gramotnosti. Naši činnost jsme si rozdělili do tří skupin. V první části jsme poznávali podle obrázků a skutečných exponátů druhy zeleniny a ovoce a třídili je do skupin podle druhu. Ve druhé hodině jsme propojili přírodovědné znalosti s matematickou gramotností. Naším úkolem bylo skloubit matematické schopnosti se skutečným životem a sestavit slovní úlohu, ve které měla hrát hlavní roli naše oblíbená zelenina nebo nějaké šťavnaté a sladké kousky ovoce. Aby byla slovní úloha vybrána mezi ty nejlepší, bylo nezbytné ji vhodně a vtipně esteticky ilustrovat.
     Ke třetí části našeho projektového dne byla nutná předcházející domácí příprava. Každý žák si vybral opět nějaký druh zeleniny nebo ovoce, se kterým své spolužáky prostřednictvím referátu či prezentace seznámil.
    Čtvrtá hodina byla motivována akcí našeho města Dary jižní Moravy, na kterou jsme si připravili své vlastní výpěstky doplněné Rodným listem malého zahradníka, který obsahoval: jméno a příjmení pěstitele a jeho zkušenějšího garanta, přesný název pěstovaného zemědělského produktu, datum a místo nákupu osiva nebo sazenice, datum a místo výsevu, datum sklizně a hodnocení výpěstku garantem. Na zvláštním formuláři byl vypracován popis průběhu a postupu pěstování, práce, úkony, úspěchy, nezdary, postřehy, fotodokumentace, kresby apod. Součástí této hodiny byla i výstavka vlastních výpěstků žáků.
     Jednoznačně nejlepším pěstitelem byla Natálie Zlochová ze 4. B třídy, která vypěstovala obří dýni o hmotnosti 22 kg. Impozantní byla nejenom dýně ale i její exkluzivní aranžmá, o které se postaral její garant otec Pavel Zloch. Na fotodokumentaci, jejímž autorem je dědeček, můžeme vidět semínka z balíčku Tykev velkoplodá – obří, plazivá (Cucurbita maxima duch). Je velmi zajímavé a chvályhodné, s jakou pečlivostí Natálie zpracovala celý postup pěstování tykve od semínka až ke konečnému výsledku. Gratulujeme jí k jejímu výsledku a děkujeme i všem, kteří jí s její prací pomáhali.

Třídní učitelka

Mgr. Miroslava Fišerová