Není nám jedno, co Vaše dítě dostane na talíř ve školní jídelně.

Datum: 
Středa, 11. Listopad 2015 - 13:55

Vážení rodiče,

pracovníci školní jídelny projevili velký zájem o zlepšení školního stravování a rádi by Vašim dětem předkládali kvalitní a nutričně vyvážená jídla. Abychom dosáhli požadovaného výsledku, bude zapotřebí i Vaše pomoc a zapojení. Stačí, když se budete o kvalitu školních obědů zajímat, přispějete nápady, sladíte jídelníček Vašeho dítěte tak, aby byl spolu s obědem pestrý a vyvážený.

Ve školním roce 2015/2016 bude naše školní jídelna postupně zavádět do praxe 10 kritérií, která pomohou zvýšit kvalitu školního stravování. Jednotlivá kritéria budou zaváděna tak, aby změny byly postupné, nenásilné a děti měly čas si na ně zvyknout.

Školní jídelna pracuje s následujícími kritériemi:

  1. Vhodný pitný režim – s každodenní nabídkou neslazených nápojů (ČAJ, VODA S CITRONEM A MÁTOU).
  2. Jídelníček je sestaven dle pravidel nutričního doporučení Ministerstva zdravotnictví ČR ke spotřebnímu koši. Tato jednoduchá doporučení zvyšují pestrost jídelníčku a jsou návodem, jak má vypadat racionální výživa dětí.
  3. Spotřební koš je veden správně a bezchybně.
  4. Používání dochucovadel je omezeno na případné finální dochucení pokrmů, pokud je však nutné. Snížením dávky dochucovadel se pokusíme snížit příjem soli a sodíku ve stravě dětí.
  5. Školní jídelna vaří převážně z čerstvých surovin, při jejich výběru dbá na jejich kvalitu, hlavně u masa a ryb!!
  6. Jídelníček je veřejně dostupný, abyste Vy i veřejnost mohli sledovat změny k lepšímu.
  7. Zařazení receptur „ Vím co jím“ se zaměříme na snížení soli ve školních obědech – bez použití instantních směsí.
  8. Výzdoba jídelny – příjemné a podnětné prostředí, kde děti získají řadu informací o jídle.
  9. Komunikace: jídelna – rodiče, jídelna – žáci
    Rádi bychom, abyste věděli, co Vaše děti jedí, jestli jim chutná, co vracejí, co jim nechutná. Jak byste si Vy představovali, aby se děti stravovaly, co je pro Vás důležité a jak to lze skloubit se stávající legislativou a správnou výživou? Vědí děti, z čeho a jak se vyrábí potraviny, jaké známe druhy obilovin a luštěnin, jak voní bylinky atd.? A zde se nabízí prostor, jak předat informace a znalosti z jídelny směrem k dětem.
  10. Čtvero ročních období – sezónnost a regionálnost potravin. Někdy se prostě vyplatí koupit ovoce a zeleninu v plné zralosti z místních zdrojů. Chutná lépe a obsahuje více vitamínů. Každé roční období je typické pro některé ovoce a zeleninu. 
                                                                                                                   Bronislava Jamborová    
                                                                                                                   vedoucí školní jídelny