Poděkování vedení Základní školy ve Velkých Pavlovicích
Můj syn je žákem prvního ročníku místní základní školy, a i přes to, že má závažnou poruchu učení, dostal od jejího vedení šanci nastoupit školní docházku se svými kamarády a vrstevníky a zvládat učivo v běžné třídě s pomocí asistenta pedagoga.
Protože jsem v úzkém styku s mnoha dalšími maminkami těchto dětí, a tím pádem mám možnost srovnání přístupu i v jiných školách, chtěla bych takto veřejně poděkovat vedení školy za jeho velmi vstřícný a skvělý přístup k synovi a vlastně i k nám rodičům.
Není rozhodně pravidlem, že škola poskytne tak velkou a komplexní podporu pro dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Velice oceňuji, že naše spolupráce se základní školou začala už v předškolním zařízení, kde odpovědné pracovnice školy, ještě před jeho nástupem školní docházky, průběžně sledovaly a vyhodnocovaly synův vývoj a předškolní dovednosti. Tím mohly předem určit jakou podporu pro zvládnutí běžné třídy bude syn potřebovat a umožnili nám tak, že nástup do první třídy byl pro něj (i pro nás rodiče) lehký a bezproblémový.
Opravdu velice oceňuji, jak citlivě přistoupil pan ředitel k výběru pedagoga i asistenta pedagoga a chci také poděkovat, že oběma poskytl maximální podporu a umožnil jim další vzdělávání a rozšiřování vědomostí a přístupů k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.
Jsem přesvědčena, že právě tyto postoje a přístupy vedení školy a samozřejmě i paní učitelky a asistentky se velmi příznivě projevují na dobrých (pro mě úžasných a pro jeho odborné lékaře příjemně udivujících ) výsledcích mého syna!!!
Využila jsem možnosti, navštívit v rámci „akce otevřených dveří školy“ vyučování a sledovat jeho průběh. Sama za sebe jsem byla opravdu nadšená interaktivním způsobem výuky, kreativitou a vitalitou paní učitelky, která svým aktivním přístupem a přirozenou autoritou dokázala děti zaujmout. Nenásilně rozvíjela jejich schopnosti, bez problémů udržela po celou vyučovací dobu jejich pozornost a naprosto přirozeně spolupracovala s paní asistentkou, která je pro syna naprosto nepostradatelná.
Já jsem po dvou vyučovacích hodinách upřímně žasla a rozhodně před ní hluboce smekám….
Pro mého syna je Paní učitelka – a to velké „P“ tam rozhodně patří i za nás rodiče (a věřím, že určitě nejsme jediní…) něco jako obdivovaný hrdina…. ale s „pevnou rukou“ a někdy i „silným hlasem“, který dokáže radit a pomáhat, chválit, ale i rázně zavelet, když to situace vyžaduje….
Nápaditost a kreativita s jakou vede vyučování i aktivní přístup k novým-alternativním metodám výuky jsou nejen pro mého syna velkým přínosem.
Je také moc pěkné sledovat s jakou empatií přistupuje paní učitelka nejen k našemu synovi, ale ke všem dětem a jejich problémům…. a jsem přesvědčená, že právě nepopiratelná kvalita její pedagogické práce a práce paní pedagogické asistentky se jasně ukazují na výsledcích mého syna.
Jsem opravdu vděčná, že můj syn i my rodiče jsme měli to štěstí, že vedení místní školy je velmi vstřícné a otevřené moderním i netradičním možnostem výuky a za pozitivní a aktivní přístup k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami . Velice také oceňuji, jak kvalitní pedagogický tým si dokázal pan ředitel na této škole vybudovat, a tím velmi výrazně přispět k dobrému vzdělávání dětí a prestiži školy, protože sama mám osvědčené, že i v přístupu k dětem se nejvíce potvrzuje známé pořekadlo,že „všechno je o lidech“!
M.Lovečková