Matematika
Charakteristika a cíle
Patří do vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace, je tvořena jedním vzdělávacím oborem Matematika.
Vyučovací předmět má časovou dotaci v 1. -5. ročníku 24 hodin týdně, v 6.ročníku 5 hodin týdně, v 7.- 9.ročníku 4 hodiny týdně. Důraz je kladen na důkladné porozumění k základním myšlenkovým postupům a pojmům matematiky a jejich vzájemných vztahům.
Počet vyučovacích jednotek
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
5. ročník |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
6. ročník |
7. ročník |
8. ročník |
9. ročník |
|
5 |
4 |
4 |
4 |
Podmínky pro výuku
Výuka matematiky probíhá v kmenových třídách, eventuálně i v počítačové učebně. Během výuky jsou využívány různé formy práce a dostupné vyučovací pomůcky. Matematika svým charakterem vyžaduje činnostní pojetí.
Matematická gramotnost
V letošním školním roce se naše škola zaměří na zkoumání matematické gramotnosti u žáků na prvním i druhém stupni. Zařazení finanční gramotnosti proběhlo v jednotlivých ročnících na prvním stupni do učebních plánů předmětů matematika, prvouka, vlastivěda aj. Na druhém stupni se finanční gramotnost vyskytuje v předmětu matematika v 6. až 8. ročníku a je součástí některých tematických celků, např. procenta, úroky, statistika. V 9. ročníku se již třetím rokem žáci vzdělávají v této problematice v samostatném předmětu „základy ekonomie“. Hlavním cílem učitelů je snažit se zařazovat do vyučovacích hodin netradiční úlohy a rozvíjet u žáků matematické kompetence tak, aby žáci pochopili, že matematika je nástrojem v poznávání světa. A usnadní jim řešení úkolů, které je čekají v praktickém životě.